Mine elever skal bruke blogg i fordypningsemnet og få underveisvurdering og sluttvurdering.
De kan prøver sine digitale ferdigheter gjennom ulike presentasjoner, og produksjonsverktøyet til elevene kan være alt fra egen mobiltelefon til avansert videokamera.
Norsklæreren kan vurdere prosessen underveis og produktet, og vurderingskriteriene vil variere noe i forhold til produksjonsverktøy. Jeg skal styre prosessen en del med å bestemme hva elevene skal blogge om og når de skal publisere. Vi skal bruke hverandre- vurdering hvor elevene leser bloggen til en eller to medelever.
Under er det noen punkter jeg tar utgangspunkt i for å lage vurderingskriterier til en konkret oppgave - BLOGG
- innhold/ide
- faglig innsikt og kildebruk
- samspill mellom bilde, lyd, tekst og valg av bilder
- riktig valg av medium
- komposisjon
- teknikk
Spennende, regner med at vi får oppdateringer her!
SvarSlett